Тагове

Слънчеви очила Wayfarer от Ray-Ban

Публикувано от buhaladmin 07.07.2016 0 Коментари

Златната 1952

Рей-Бан Уейфеър са най–известните слънчеви очила в историята. Предизвикват малка революция още с появата си през 1952 година. Незабравимите форми на рамките, елегантно изваяно лого на Рей-Бан, бързо се превръщат в любими на Холивудски звезди, музиканти и знаменитости, утвърждавайки на модела Уейфеър статута на модна икона за десетилетия напред. Днес очилата се предлагат в пъстра палитра от разнообразни цветове, които Ви позволяват да изразите собствения си стил. Интригуващата история и свежото излъчване са превърнали Рей-Бан в символ на младостта, творчеството и модата, който радва хората по цял свят. Днес, повече от 60 години след премиерата си, Уейфеър продължава да вдъхновява дизайнерите на прочутата марка да експериментират с нови форми и детайли. Предлагат се специални колекции с лимитиран брой, които приковават вниманието на ентусиасти и ценители.

Някои критици обясняват успеха на Уейфеър чрез уникалния дизайн, който се отличава с отчетливи трапецовидни рамки, които на подсъзнателно ниво предизвикват усещане за опасност. Ефектът е подсилен от масивните рамки, които придават на очилата солидно излъчване.

Години на слава

През петдесетте години на ХХ век, Рей-Бан внедрява нова технология, която бележи навлизането на пазара на слънчевите очила с пластмасови рамки, които скоро се превръщат хит и оставят в сянка моделите с метални рамки. Безспорно в началото Рей-Бан Уейфеър дължи популярността си на Мерилин Монро и Ким Новак, които в тези времена вече са се превърнали в магнит за мъжките погледи. Актрисите предизвикват фурор с появяването си на обществени места, носещи очилата най – вече като аксесоар, който им придава мистичност. Не след дълго по телевизията и на участия с Уейфеър се появяват музикалните идоли Боб Дилан и Рой Орбисън, актьорът Джеймс Дийн, както и не кой да е, а бъдещият президент на САЩ – Джон Кенеди.

Завръщането на легендата

В контраст седемдесетте години не са от най – щастливите, марката губи част от своята аудитория и през 1981 година Уейфеър успява да реализира едва 18000 продажби. Моделът е на ръба да бъде спрян от производство. През 1982 година Рей-Бан умело се измъква от кризата, сключвайки договор с известна Калифорнийска компания за продуктово позициониране на стойност 50 000 $ за година. През следващите месеци Рей-Бан Уейфеър блясва в над 60 филма и телевизионни предавания. През 1983 Том Круз се появява с легендарните очила в „Рискован бизнес“ (Risky Business). Успехът е с феноменални размери. През същата година са продадени над 350 000 чифта. През 1986, след като се появят в „Маями Вайс“ (Miami Vice) и „Клуб Закуска“ (The Breakfast Club), Уейфеър регистрира рекордните за тогава милион и половина продажби. Реакциите са с лавинообразен характер. В музикалните среди идоли като Майкъл Джексън, Мадона, U2, Деби Хари от Блондис не пропускат да се снимат с Уейфеър. Джак Никълсън също не оставя разочаровани своите фенове като се появява в неповторимия си стил именно с емблематичния модел на Рей-Бан.

През 1989 година продуктовата гама вече включва 40 модела, докато в началото на десетилетието са само два. 90-те години внасят нови тенденциите в модата, в които не се вписва класическият дизайн на Уейфеър.

Новият дизайн

Новото хилядолетие поставя пред Рей-Бан предизвикателството на възродят емблемата си. Холивудският лустросан идеал за външен вид отдавна е отстъпил място на естествената красота. Отговорът не закъснява. Представени са модели, които са в крак с времето, но още носят духа от 50-те. През 2007 година Уейфеър е в топ 3 на най – продаваните модели слънчеви очила в света. Моделът се завръща на големия екран във филма „Здрач“ (Twilight). Нов модел на очилата може да видите и в клипа на Lazy Song на Бруно Марс:

Нестихващата си популярност Рей-Бан Уейфеър дължат не на дизайн или модни тенденции, а на непреходната емоция, която Ви създават, когато го носите. Може да Ви се случи всичко, но не и да останете незабелязани.

Мистичен, опасен, интригуващ? Как бихте описали Вашия Уейфеър? Не се ли страхувате, че може да се влюбите в него?

Мерилин Монро с Уейфеър
Playboy иконата Мерилин Монро изглежда по-загадъчна с Уейфеър

Рой Орбисън с модел на Рей-Бан Уейфеър
Рой Орбисън не изневеряват на стила си и пеят с Рей-Бан Уейфеър

Джон Кенеди с Уейфеър
Президентът Кенеди, 1961 година

Джак Никълсън с очила Рей-Бан Уейфеър
Джак Никълсън е неотразим с Рей-Бан Уейфеър

Майкъл Джексън с очила Уейфеър
Една от най-известните снимки на легендата Майкъл Джексън с емблематичните Уейфеър

Уейфеър във филмите и на Тарантино
Глутницата кучета на Кеунтин Тарантино изглежда още по-зловеща с Рей-Бан Уейфеър, 1992

Том Круз със слънчеви очила Уейфеър
Том Круз и Ребека ДеМонрей в „Опасен бизнес“, 1993

Бруно Марс с легендарния Уейфеър
Бруно Марс, усмихнат както винаги, със своите Уейфеър

Бионсе с очила на Рей-Бан
Бионсе да ходи на шопинг с червени Уейфеър

Снууп Дог със слънчеви очила Рей-Бан
Рапърът Снууп Догг носи специален модел Уейфеър

Лейди Гага със слънчеви очила Рей-Бан Уейфеър
Винаги скандалната Lady Gaga често избира Уейфеър

Парис Хилтън с Уейфеър
Парис Хилтън може да чупи тъпометъра, но го прави с червен Уейфеър

Leave a Comment